دفاع از حق تا پای جان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 103
بازدید دیروز : 224
بازدید هفته : 661
بازدید ماه : 661
بازدید کل : 14795
تعداد مطالب : 61
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



مهندس علی منصوری:

نباید اجازه داد سنت پایمال کردن حق رواج پیدا کند!

اخیرا و در حاشیه مراسم بزرگداشت یکی از شهدای مدافع حرم فرصتی دست داد تا با آقای منصوری عضو فعلی علی البدل شورای شهر کرج که با پیگیری های مستمر و بی نظیر خود توانستته اند خیلی از مسائل و ادعا های کاندیدا های معترض را به اثبات بر سانند؛ و با اخذ دستور بررسی نتایج و وضعیت شور ای شهر کرج در هیات حل اختلاف شوراهای شهر و روستاها - مرجع قانونی انحلال شو را ها و سلب عضویت و جابجایی اعضای شورا های شهر و روستا؛ -افکار عمومی شهر و استان را بار دیگر متوجه برخی کوتاهی ها و خدای ناکرده دست اندازی ها به حق الناس نمایند؛ گپی زده و درباره انگیزه و علت این پیگیری های خستگی ناپذیرشان بپرسیم. جواب قاطع ،کو تاه و مختصر ایشان را عینًا نوشتیم:

دفاع از حق تا پای جان

منصوری : از موارد بسیار مهم و ارزشمندی که تمامی فرزندان حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) به ویژه امام حسین (علیهم السلام) در دوران کودکی از والدین خود آموختند، موضوع دفاع از حق تا پای جان است. «رسول خدا (صل الله علیه وآله) در زمان حیاتشان به حضرت فاطمه (سلام الله علیها) خبر دادند آن حضرت اولین کسی است که بعد از مرگ در بهشت به او ملحق می شود. پس از وفات رسول خدا (صل الله علیه وآله) شاهد حضور حضرت فاطمه (سلام الله علیها) در مسجدمدینه و قرائت خطبه فدکیه در حضور خلیفه وقت هستیم که نشان دهنده شجاعت آن حضرت است. درحقیقت آن حضرت با اینکه می دانستند به زودی از دنیا می روند، به عنوان اینکه پاسدار حق هستند و نباید اجازه دهند سنت پایمال کردن حق رواج پیدا کند، درنهایت شهامت از حق شان دفاع می کنند. از سوی دیگر، شجاعت امیرالمؤمنین (عیه السلام) در روایات بسیاری نقل شده که شخصیت بی نظیر آن حضرت و شهامت بی همتایشان در دفاع از دین خدا را نشان می دهد ». طبیعی است فرزندان این دو شخصیت بزرگوار و با شهامت، دلاوری و دفاع از دین خدا تا پای جان را از والدین خود به ارث برده و یاد گرفته اند؛ تا آنجا که حضرت سیدالشهداء (عیه السلام) تمام دارایی شان را در راه احیای دین اسلام فدا می کنند.» على (ع) فرمود: اگر چه باطل جولانى دارد ولى حق پیروز است. بالاخره چه کسى به یاد هارون و مأمون و چه کسانى به یاد موسى بن جعفر هستند، بنى امیه کجا هستند و 72 تن کجا ؛ فرعون کجا و موسى چه؟ قرآن می‏فرماید «إِنَّ اللَّهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذینَ آمَنُوا» (حج/ 38) (خداوند وعده داده) که از مومنین دفاع می‏کند گاهى افراد در هر کجا براى دفاع‏ از حق‏ میگویند: ما تنها هستیم، کسى گوش نمی ‏دهد، نان ما را آجر می‏کنند!!. شما حق را بگو چون خداوند در قرآن وعده فرمود که: «إِنَّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنا وَ الَّذینَ آمَنُوا فِى الْحَیاهِ الدُّنْیا وَوپپ م یَوْمَ یَقُومُ الْأَشْهادُ» (غافر/ 51) ما در همین دنیا پیامبران را یارى خواهیم کرد. حکومتى تصمیم گرفت پاکى (یوسف) را زندان کند و آخر معلوم شد «پاک» و «ناپاک» «ذلِکَ لِیَعْلَمَ أَنِّى لَمْ أَخُنْهُ بِالْغَیْبِ وَ أَنَّ اللَّهَ لا یَهْدى کَیْدَ الْخائِنینَ» (یوسف/ 52)ط در مکتب توحید، آن چیزی دارای ارزش و ماندگاری است که در راه خدا و برای خدا شکل گیرد. هر مقدار از عمر انسان که برای خدا صرف شود. هر کاری که برای خدا انجام گیرد، مالی که در این راه هزینه شود. از ارزش واقعی و ماندگاری برخوردار است و در این راستا هرچه انجام کاری برای خدا سخت تر و نیت خالص تر باشد ارزش و اثر آن بیشتر است. بنابراین هرگونه اهتمام و تلاش در راه خدا مصداق جهاد فی سبیل اللّه است. در این مکتب، از خود گذشتگی در راه خدا و دفاع از حق در بالاترین حد، ارزشگذاری شده است و فرهنگ ایثارگری و شهادت طلبی در متن اسلام از درخشش و ویژگی برجسته ای برخوردار است. بنابراین بر ماست با تبعیت عملی از این بزرگواران در عمل شیعه ایشان باشیم و اجازه ندهیم سنت پایمال کردن حق ، رواج پیدا کند!

(مرجع خبر)




:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محق
ت : چهار شنبه 3 تير 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentAvator->
<-CommentAuthor-> در تاریخ : <-CommentDate-> - - گفته است :
<-CommentContent->

<-CommentPage->

(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');